Σιμωνίδου του Κείου PMG 542

Κατά την Anne Carson ο Σιμωνίδης υπήρξε ο εξυπνότερος άνθρωπος του 5ου αιώνα. Μας έχουν σωθεί λίγα αποσπάσματα από το έργο του. Η ίδια η μεγάλη σύγχρονη ποιήτρια και Ελληνίστρια έχει εμπνευστεί από τον Σιμωνίδη με έναν τρόπο που δείχνει πώς τα κλασικά γράμματα μπορούν να γονιμοποιήσουν και να προσφέρουν στους αυθεντικούς δημιουργούς, αυτούς που δε διστάζουν να πειραματιστούν αξιοποιώντας τις εκλεκτικές συγγένειες.

 

Σημωνίδης ο Αμοργινός PMG 542. Στην εικόνα παρουσιάζεται ο ποιητής από χειρόγραφο Μεσαιωνικού Πανεπιστημίου.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ένα ποίημα του Σιμωνίδη γίνεται αντικείμενο συζήτησης και στον Πλατωνικό διάλογο “Πρωταγόρας” ανάμεσα στον Σωκράτη και τον Πρωταγόρα. Ο Σιμωνίδης προτείνει μια νεα ανάγνωση της έννοιας της αρετής, έννοιας κομβικής σε κάθε στάδιο της Αρχαιοελληνικής σκέψης. Απομακρύνεται από το ανέφικτο ηρωικό ιδεώδες του Πιττακού και συντείνει στην απελευθέρωση του προσώπου από τις αλυσίδες μιας προσταγής προς τελειότητα που μόνο Θεοί μπορούν να έχουν.

 

 

Το ποίημα

ἄνδρ᾽ ἀγαθὸν μὲν ἀλαθέως γενέσθαι χαλεπόν,
χερσίν τε καὶ ποσὶ καὶ νόῳ τετράγωνον, ἄνευ ψόγου
τετυγμένον.
οὐδέ μοι ἐμμελέως τὸ Πιττάκειον νέμεται,
καίτοι σοφοῦ παρὰ φωτὸς εἰρημένον· χαλεπὸν φάτ᾽ ἐσθλὸν
ἔμμεναι.

Θεός ἄν μόνος τοῦτ’ ἔχει γέρας, ἄνδρα δ’ ουκ

ἔστι μή ού κακόν ἔμμεναι

ὅν άμήχανον συμφορά καθέλῃ

πράξας γάρ εὖ πᾶς ἀνήρ ἀγαθός,

κακός δ’ εί κακῶς

 

 

Απόδοση στη νέα Ελληνική

 

 

Δυσκολόβρετο να είναι κανείς άνδρας αγαθός

στα χέρια δυνατός

μα και γρήγορος 

τόσο στα πόδια, όσο και στον νου

και αυτό που αναφέρει ο Πιττακός 

–  όσο και αν άνδρας ήταν σοφός –

δε μου ακούγεται σωστό.

Δύσκολο, λέει,  να είσαι αγαθός.

Και όμως η τιμή αυτή μόνο σε Θεό ταιριάζει

Ο άνθρωπος, όταν συμφορά βαριά του χτυπήσει την πόρτα

δεν μπορεί παρά να είναι κακός.

Όταν πρίμα πάνε τα πράγματα, καλός

μα όταν έρθει η συμφορά, κακός…

i

Θερινή Προετοιμασία Αποφοίτων 2022 – 2023

Η θερινή προετοιμασία για τους απόφοιτους προηγουμένων ετών που επιθυμούν να δώσουν Πανελλήνιες κατά το σχολικό έτος 2022 – 2023 θα ξεκινήσει την Τετάρτη 15 Ιουνίου μετά το πέρας των Πανελληνίων εξετάσεων. . Τα τμήματα λειτουργουν και διαδικτυακά σε ειδικά διαμορφωμενη αίθουσα και με φυσική παρουσία για όσες και όσους έχουν την επιθυμία να παρακολουθήσουν από κοντά.

Θερινή Προετοιμασία Αποφοίτων 2022 - 2023

Κατά τη διάρκεια της θερινής προετοιμασίας μας δίνεται η ευκαιρία να θέσουμε εξαρχής τις βάσεις στα Γλωσσικά μαθήματα των Αρχαίων Ελληνικών και των Λατινικών, κάτι απαραίτητο ειδικά για τους αποφοίτους. Ταυτόχρονα εστιάζουμε τόσο στην Ιστορία, όσο και στην Έκθεση. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι με βάση την εμπειρία μας σε τμήματα ενηλίκων καθορίζουμε συγκεκριμένο πρόγραμμα μελέτης, το οποίο είναι προσαρμοσμένο στις ανάγκες κάθε απόφοιτης και αποφοίτου.

Για περισσότερες πληροφορίες και για να δηλώσετε συμμετοχή στα τμήματα μπορείτε να επικοινωνήσετε με τη γραμματεία του Φιλολογικού στο 210 4941314

Η Διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών

Η διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών ανά τάξη βασίζεται σε συγκεκριμένες αρχές και λαμβάνοντας υπόψη τους στόχους κάθε μαθήτριας και μαθητή. Πιο συγκεκριμένα:

Στη Β’ Λυκείου

Οι μαθητές μας έχουν τη δυνατότητα να προσεγγίσουν το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών ξεκινώντας από την αρχή. Η θέση μας είναι ότι ο μαθητής της Ανθρωπιστικής που ξεκινά τη Β’ Λυκείου δεν έχει αφομοιώσει τις περισσότερες φορές την ύλη που έχει διδαχθεί στις προηγούμενες τάξεις με αποτέλεσμα να προσεγγίζει το μάθημα με κάποιον φόβο.

Η συγκεκριμένη τάξη μας δίνει την ευκαιρία να ξεκινήσουμε τα γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα από μηδενική βάση και μέσα από τις ασκήσεις και την επαφή με το κείμενο και να προετοιμάσουμε τα παιδιά για το άγνωστο κείμενο της Γ’ Λυκείου.

Φυσικά, παρέχεται και εξατομικευμένη βοήθεια. Τα τμήματά μας είναι ομοιογενή με βάση το επίπεδο που βρίσκεται η κάθε μαθήτρια και ο κάθε μαθητής, ώστε η εξέλιξή τους να είναι ομαλή και σταθερή. Η ίδια προσέγγιση ακολουθείται και στις άλλες τάξεις.

 

 

Διδασκαλία Αρχαίων Ελληνικών - Ο Διόνυσος Πλέει - Κύλιξ του Εξηκία

Στη Γ’ Λυκείου

Στη Γ’ Λυκείου φυσικά, πλην του αγνώστου ιδιαίτερη  έμφαση δίδεται στον Φάκελο Υλικού ( το γνωστό στο οποίο εξετάζονται οι μαθητές ). Πρόκειται για Φιλοσοφικά Κείμενα που φιλοδοξούν να δώσουν στους μαθητές μια εικόνα της Αρχαίας Ελληνικής Φιλοσοφίας σε μεγάλο εύρος χρόνου (Σοφιστική, Πλάτων, Αριστοτέλης, Επικούρειοι, Στωικοί).

 

Το Αδίδακτο Κείμενο

Το αδίδακτο κείμενο ή διαφορετικά “άγνωστο”, οπως έχει επικρατήσει να λέγεται έχει γίνει ακόμη πιο σημαντικό μετά την αλλαγή στη βαθμολόγηση των Πανελληνίων εξετάσεων. Πλέον βαθμολογείται όσο και το διδαγμένο κείμενο. Είναι εξαιρετικά βοηθητικό για τους μαθητές μας ότι εξασκούνται στο αδίδακτο κείμενο δύο φορές την εβδομάδα. Σε καθημερινή βάση υπάρχουν ασκήσεις διαβαθμισμένης δυσκολίας και πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό, όπου αναλύονται όλα τα φαινόμενα συντακτικού και γραμματικής.

Συμπερασματικά

Η διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών είναι σημαντικό να βασίζεται στην κατανόηση και την ανάλυση των κειμένων. Πάνω εκεί θα στηριχθεί και η μελέτη των μαθητών, η οποία εξετάζεται σε εβδομαδιαία βάση με ωριαία διαγωνίσματα και τρίωρα κριτήρια.

 

Η σημασία του μαθήματος της Έκθεσης

Είναι σημαντικό εδώ να σημειώσουμε πόσο το μάθημα της Έκθεσης, το οποίο είναι και ο πυλώνας του προγράμματος σπουδών βοηθά Τις μαθήτριες και τους μαθητές να αποδώσουν τις δύσκολες φιλοσοφικές έννοιες που συναντούν. Ταυτόχρονα είναι και η βάση, η οποία μας επιτρέπει να αποδώσουμε σε σωστά Νέα Ελληνικά το αδίδακτο κείμενο.

Εξατομικευμένη βοήθεια προσφέρεται σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Η τάξη είναι απαιτητική και το Φιλολογικό στέκεται αρωγός στην προσπάθεια των παιδιών.

Στην Α’ Λυκείου

Η Α’ Λυκείου είναι μια τάξη προπαρασκευαστική. Είναι πολύ σημαντικό η μαθήτρια και ο μαθητής να αποκτήσουν μια πραγματική εικόνα της δομής και φιλοσοφίας των μαθημάτων.

Επίσης, να κατανοήσουν τις δικές τους δεξιότητες και να ανακαλύψουν σταδιακά την Κατεύθυνση που τους ταιριάζει.

Βάση της διδασκαλίας μας είναι βέβαια η κατανόηση των φαινομένων. Τα Αρχαία γίνονται πολύ ενδιαφέροντα και κατανοητά, όταν προσεγγίζονται σωστά.

 

Η Τράπεζα Θεμάτων της Α’ Λυκείου

Η εισαγωγή της Τράπεζας Θεμάτων στην εξεταατέα ύλη της Α’ Λυκείου αυξάνει τον συντελεστή δυσκολίας του μαθήματος για όλες τις μαθήτριες και τους μαθητές ανεξάρτητα από την Κατεύθυνση που θα ακολουθήσουν στη Β’ Λυκείου. Το Πρόγραμμα Σπουδών μας είναι δομημένο με τρόπο που οι μαθητές μας είναι απόλυτα προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσουν με επιτυχία τα θέματα που θα συναντήσουν στις τελικές εξετάσεις.

 

Το Γυμνάσιο

Στο Γυμνάσιο, τα παιδιά έρχονται σε επαφή για πρώτη φορά με τα Αρχαία Ελληνικά. Οι έννοιες, όπως της δασείας για παράδειγμα είναι λογικό να αγχώνουν και να προβληματίζουν. Αυτό που είναι σημαντικό στο Γυμνάσιο είναι να προσεγγίσουμε και να εξηγήσουμε τα απολύτως βασικά, εστιάζοντας στην αντιστοιχία με τα Νέα Ελληνικά.

Θεωρούμε ότι, εφόσον σε αυτές τις τρεις τάξεις το παιδί χτίσει τη γνώση της μητρικής του γλώσσας – της Νέας Ελληνικής – και μάθει να γράφει και να εκφράζεται σωστά- θα αποκτήσει και μια πολύ καλή σχέση με το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών.

Πρόγραμμα Σπουδών

Πρόγραμμα Σπουδών του Φιλολογικού Φροντιστηρίου για την Ανθρωπιστική Κατεύθυνση και τα φιλολογικά μαθήματα γενικά σε κάθε τάξη και Κατεύθυνση. Ιδιαίτερη βαρύτητα αποδίδεται στο μάθημα της έκθεσης.

Παραθέτουμε τις ξεχωριστές ιστοσελίδες που περιλαμβάνουν το Πρόγραμμα Σπουδών και στη συνέχεια ένα συνοπτικό κείμενο με τις βασικές αρχές διδασκαλίας που ακολουθούμε:

 

Πρόγραμμα Σπουδών Α’ Λυκείου

Πρόγραμμα Σπουδών Α’ Λυκείου

Έκθεση για το Γυμνάσιο

Έκθεση για το Γυμνάσιο

Διαδικτυακά τμήματα αποφοίτων

Διαδικτυακά Τμήματα Αποφοίτων

Το μάθημα της Έκθεσης στο ΕΠΑΛ

Το μάθημα της Έκθεσης στο ΕΠΑΛ

Θερινή Προετοιμασία

Θερινή Προετοιμασία Ανθρωπιστικής

Πρόγραμμα Σπουδών 

https://filologiko.ελ/

Επιτυχόντες 2021

 

Επιτυχόντες 2021: Μια υπέροχη θαλασσογραφίαπου απεικονίζει ένα ιστιοφόρο για να συγχαρούμε τις μαθήτριες και τους μαθητές μας!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Υπέροχη φοιτητική ζωή σε όλες και όλους σας! Ευαγγελία, Άννα, Μαρία, Στεφανία, Δημήτρη, Χρήστο και Κατερίνα. Πολλά, πολλά συγχαρητήρια! Στα πιο μεγάλα μας παιδιά, στις αγαπημένες απόφοιτες Εύη, Μαρία Συράκου, Βαλεντίνα, Μαρία Πλυτά, Γιώτα, Ελένη, Τζένη και Ιωάννα τα πιο όμορφα ταξίδια και στα αμφιθέατρα πια. Είστε πηγή έμπνευσης!

Έναρξη Διαγωνισμάτων Θερινής Προετοιμασίας

Την Πέμπτη, 26 Αυγούστου ξεκινούν για τις μαθήτριες και τους μαθητές που συμμετείχαν στη θερινή προετοιμασία της Γ’ Λυκείου τα τρίωρα κριτήρια αξιολόγησης πάνω στην ύλη που διδάχθηκαν.

 

έναρξη διαγωνισμάτων 26/8/21

 

Πέμπτη, 26 Αυγούστου Έκθεση
Παρασκευή, 27 Αυγούστου Αρχαία Ελληνικά
Δευτέρα, 30 Αυγούστου Λατινικά
Τρίτη, 31 Αυγούστου Ιστορία

 

Καλή μας Αρχή!

Έναρξη Εγγραφών για το έτος 2021 – 2022

Την Πέμπτη 19 Αυγούστου ξεκινούν οι εγγραφές για το σχολικό έτος 2021 – 2022. Η γραμματεία μας λειτουργεί 10:00 – 14:00 και 17:30 – 21:30. Μπορείτε να επικοινωνήσετε στο 210 4941314, ώστε να προγραμματίσουμε τη συνάντησή μας.

 

Έναρξη εγγραφών 19 Αυγούστου 2021

Πρόγραμμα Σπουδών Γ’ Γυμνασίου

Πρόγραμμα Σπουδών Γ’ Γυμνασίου   Τα Αρχαία Ελληνικά της Γ’ Γυμνασίου

Στη Γ’ Γυμνασίου οι μαθήτριες και οι μαθητές έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με δύσκολα γραμματικά και κυρίως συντακτικά φαινόμενα στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών. Στόχος μας είναι να εξηγήσουμε αυτά τα φαινόμενα βασιζόμενοι στην αντιστοιχία που μπορεί να υπάρχει με αντίστοιχα φαινόμενα της Νέας Ελληνικής.

 

Πρόγραμμα Σπουδών Γ' Γυμνασίου

 

Το μάθημα της Έκθεσης

 

Το Πρόγραμμα Σπουδών του Φιλολογικού δίνει ιδιαίτερη έμφαση – όπως είναι εύλογο – στο μάθημα της Έκθεσης. Η παραγωγή σωστού λόγου, οι τεχνικές της πύκνωσης των νοημάτων, η δυνατότητα να αποτυπώνουμε με σαφήνεια τις σκέψεις μας είναι πυλώνες για όλα γνωστικά αντικείμενα.

 

 

 

Οι διδακτικές ώρες

 

 

Έκθεση 2 ώρες
Αρχαία Ελληνικά 2 ώρες

 

 

Το εβδομαδιαίο δίωρο κριτήριο αξιολόγησης στο μάθημα της Έκθεσης

 

Πέραν των διδακτικών ωρών οι μαθητές μας γράφουν κάθε εβδομάδα στον χώρο του φροντιστηρίου κριτήριο έκθεσης και τεστ στην ύλη των αρχαίων. Με αυτόν τον τρόπο  εξοικειώνονται τόσο με τη διαδικασία της γραφής όσο και με την πρακτική των διαγωνισμάτων.

Μπορείτε να επικοινωνήσετε με τη γραμματεία μας στο 210 4941314, ώστε να ενημερωθείτε και για τα εξατομικευμένα Προγράμματα Σπουδών του Φιλολογικού.

Το μάθημα της Έκθεσης στο ΕΠΑΛ

Το μάθημα της Έκθεσης στο ΕΠΑΛ είναι σίγουρα το πιο ρευστό μάθημα που οι μαθητές καλούνται να διαγωνιστούν. Ειδικά με την είσοδο του Λογοτεχνικού κειμένου, παράλληλα με το μη λογοτεχνικό κείμενο, το νέο σύστημα απαιτεί από τους μαθητές αυξημένες γλωσσικές δεξιότητες και καλή προετοιμασία.

 

Το μάθημα της Έκθεσης στο ΕΠΑΛ, οι λεπτομέρειες

Ήδη από το σχολικό έτος 2017 – 2018, οι μαθητές του ΕΠΑΛ  εξετάζονται με διαφορετικό τρόπο στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας. Δίνονται δύο κείμενα, ένα  δημοσιογραφικό ή δοκιμιακό και ένα λογοτεχνικό.

Πρόκειται για κείμενα που δεν θα έχουν διδαχθεί κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Αυτό σημαίνει ότι ζητείται από τους εξεταζόμενους να συνδυάσουν τις γλωσσικές και γνωστικές τους δεξιότητες προκειμένου να ανταποκριθούν σε ένα ευρύτερο πλαίσιο Παραγωγής Λόγου και Κατανόησης.

Η Διδασκαλία στο Φιλολογικό

Στο Φιλολογικό το μάθημα διδάσκεται εβδομαδιαία  από δύο διδάσκοντες. Οι μαθητές μας γράφουν στον χώρο του Φροντιστηρίου, κάτι που διασφαλίζει την εξάσκηση και βελτίωσή τους.

Οι μαθητές του ΕΠΑΛ είναι αναγκαίο να αποκτήσουν οικειότητα τόσο με τις Γλωσσικές Ασκήσεις, όσο και με την Παραγωγή Λόγου μέσα σε συγκεκριμένο Επικοινωνιακό Πλαίσιο.

 

Οι Γλωσσικές Ασκήσεις

Αυτές θα μπορούσαμε να τις χωρίσουμε σε δύο κατηγορίες:

  • Καταρχάς, τις ερωτήσεις κατανόησης πάνω στα δύο κείμενα που οι μαθητές καλούνται να αναλύσουν. Κάποιες φορές και ειδικά στο Λογοτεχνικό Κείμενο, οι λέξεις ίσως να μην είναι οικείες. Επομένως μέρος της προετοιμασίας έχει να κάνει και με την ενίσχυση της ικανότητας των παιδιών να αφομοιώσουν ένα πιο ειδικό, πιο τεχνικό λεξιλόγιο. Είναι ιδιάιτερα σημαντικό, επίσης, να έντοπίζουμε την πρόθεση του γράφοντος, το επικοινωνιακό πλαίσιο και τις μορφοσυντακτικές δομές που επιλέγει για να εκφράσει τη σκέψη του. 
  • Τις καθαρά Γλωσσικές: Συνώνυμα, Αντώνυμα, Ετυμολογία κλ.π. Το βασικό ζητούμενο εδώ είναι να μπορούν να εντάξουν τις συγκεκριμένες λέξεις σε ομάδες προτάσεων, να αλλάξουν τη σύνταξη μιας περιόδου από ενεργητική σε παθητική και αντίστροφα, να κάνουν το ύφος πιο οικείο ή πιο επίσημο.

Η Παραγωγή Λόγου

Παραγωγή Λόγου δεν είναι μόνο η Έκθεση που οι μαθητές καλούνται να γράψουν. Σε διάφορα σημεία του Κριτηρίου ζητείται από τους εξεταζομένους να γράψουν αναπτύσσοντας τη σκέψη τους.

Αυτή η ικανότητα αναπτύσσεται σταδιακά. Τα Γλωσσικά μαθήματα χρειάζονται χρόνο και μια κανονικότητα στην εξάσκηση, ώστε κάποια στιγμή το γραπτό μας να είναι ολοκληρωμένο και άρτιο.

 

Η Πρακτική

Θα λέγαμε πολύ απλά ότι μαθαίνουμε να γράφουμε, γράφοντας. Στο Φιλολογικό βασική μας αρχή στο Πρόγραμμα Σπουδών μας είναι η εξάσκηση σε εβδομαδιαία βάση. Είναι σημαντικό ο μαθητής να λαμβάνει εξατομικευμένη βοήθεια και να εστιάζουμε στο να τον εφοδιάσουμε και με εναλλακτικούς τρόπους έκφρασης.

Με άλλα λόγια, να μην εστιάζουμε μόνο στο σφάλμα αλλά και στην καλογραμμένη πρόταση δείχνοντας και έναν εναλλακτικό τρόπο που θα μπορούσε να γραφεί. Με αυτόν τον τρόπο ο μαθητής έρχεται σε επαφή με τον πλούτο και τη μαγεία της Γλώσσας. Τα αποτελέσματα έρχονται μέσα από την εξοικείωση και την πρακτική.

 

Η Θερινή Προετοιμασία

Στο Φιλολογικό προσφέρονται δύο τύποι προετοιμασίας στο μάθημα της Έκθεσης.

  • Καταρχάς η προετοιμασία για τα παιδιά που τελειώνουν τη Β’ Λυκείου και ετοιμάζονται για τη Γ’ Λυκείου και τις Πανελλήνιες.

Οι ίδιες αρχές που διέπουν το Πρόγραμμα Σπουδών του Φιλολογικού, εφαρμόζονται και για τις μαθήτριες και τους μαθητές που παρακολουθούν το μάθημα της έκθεσης και φοιτούν στο ΕΠΑΛ. Οι μαθητές μας – και κατά τη διάρκεια της θερινής προετοιμασίας – γράφουν εβδομαδιαίο κριτήριο αξιολόγησης, το οποίο επιμελείται και διορθώνεται και αξιολογείται και από τους δύο διδάσκοντες.

Ιδιαίτερα σημαντική είναι φυσικά η πρακτική κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Με την καθοδήγηση των διδασκόντων οι μαθητές ενισχύουν την αυτενέργειά τους και βελτιώνονται στην πύκνωση και την παραγωγή λόγου.

  • Επίσης, και με την ίδια φιλοσοφία και πρακτική προσφέρονται προγράμματα προετοιμασίας για τη μαθήτρια και το μαθητή των άλλων τάξεων, που επιθυμεί να βελτιώσει τις επιδόσεις του στο μάθημα της Έκθεσης.

 

Προτεινόμενα Κριτήρια Αξιολόγησης

Παραθέτουμε χαρακτηριστικά ένα κριτήριο αξιολόγησης στην έκθεση για το ΕΠΑΛ, σύμφωνα με το νέο σύστημα εξέτασης. Για το πρόσθετο εκπαιδευτικό υλικό και τα εκπαιδευτικά video στα οποία έχουν πρόσβαση οι μαθήτριες και οι μαθητές του Φιλολογικού Φροντιστηρίου επισκεφθείτε την ιστοσελίδα μας, η οποία αφορά τα διαδικτυακά τμήματα και μαθήματα που παρέχει το φροντιστήριό μας.

Το μάθημα της Έκθεσης στο ΕΠΑΛ.

Τμήματα Αποκλειστικά για Αποφοίτους Ανθρωπιστικής 2020 και 2021

Στο Φιλολογικό λειτουργούν τμήματα αποφοίτων, τα οποία αφορούν όσες και όσους αποφοίτησαν τα έτη 2020 και 2021. Τις συγκεκριμένες χρονιές είχαμε κάποιες ιδιατερότητες. Οι διαγωνιζόμενοι εξετάστηκαν στο μάθημα της Κοινωνιολογίας και ταυτόχρονα η ύλη στα Αρχαία Ελληνικά και στην Ιστορία ήταν μικρότερη από αυτήν που θα κληθούν να εξεταστούν το 2022.

 

Τμήματα Αποκλειστικά για Αποφοίτους Ανθρωπιστικής 2020 και 2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Το μάθημα των Λατινικών

 

Η εισαγωγή του μαθήματος των Λατινικών, το οποίο αντικαθιστά το μάθημα της Κοινωνιολογίας ως εξεταζόμενο μάθημα στις Πανελλαδικές εξετάσεις, είναι η σημαντικότερη αλλαγή του νέου συστήματος. Τα Λατινικά διδάσκονται  από τη Β’ Λυκείου και μάλιστα έχουν προστεθεί αρκετά επιπλέον κεφάλαια σε σχέση με την εξεταστέα ύλη παρελθόντων ετών. Το μάθημα έχει γίνει ιδιαίτερα απαιτητικό καθώς πλέον εξετάζονται φαινόμενα, όπως ο πλάγιος λόγος αλλά και η γερουνδιακή έλξη.

 

 

Το εξειδικευμένο Πρόγραμμα Σπουδών

Στα Αρχαία Ελληνικά η ύλη περιλαμβάνει και τα 22 κείμενα του σχολικού βιβλίου σε σχέση με τα 15 που εξετάστηκαν τόσο το 2020, όσο και το 2021. Αντίστοιχες αλλαγές έχουμε και στο μάθημα της Ιστορίας.

Είναι ευνόητο, λοιπόν, ότι οι συγκεκριμένοι απόφοιτοι πρέπει να έχουν ένα εξειδικευμένο πρόγραμμα Σπουδών, ώστε να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις των εξετάσεων.

 

Οι δυνατότητες συμμετοχής στα τμήματα

Τα μαθήματα γίνονται και με φυσική παρουσία για όσους είναι κοντά αλλά και διαδικτυακά σε ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα για όσες και όσους κατοικούν σε άλλες περιοχές και δεν έχουν πρόσβαση στο μετρό.

 

Το σχολικό έτος 2022 – 2023

Η θερινή προετοιμασία για το σχολικό έτος 2022 – 2023 θα ξεκινήσει αμέσως μετά το πέρας των Πανελληνίων εξετάσεων του 2022.

Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με τη γραμματεία μας στο 210 4941314.