Εκπαιδευτικό Υλικό

Η καλλιτεχνική έκφραση – Προτεινόμενο θέμα έκθεσης

Η καλλιτεχνική έκφραση και τα ενδεχόμενα όρια που οι κοινωνίες θέτουν στον καλλιτέχνη είναι ένα ζήτημα που διαχρονικά απασχολεί. Ο Σωκράτης στην Πολιτεία του Πλάτωνα ισχυρίζεται ότι στην ιδανική πόλη, που θα χαρακτηρίζεται από το Διαβάστε περισσότερα …

Συντάκτης Ρίτα Σουλάρη, πριν από
Εκπαιδευτικό Υλικό

Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη – Προτεινόμενο θέμα Έκθεσης

Η ηλεκτρονική βιβλιοθήκη είναι μια πραγματικότητα, εδραιωμένη στην καθημερινότητά μας. Η Μαριάννα Τζιαντή έγραψε το κείμενο που ακολουθεί και δημοσιεύτηκε στις 29/5/2005 στην Καθημερινή. Εκείνη την εποχή το σχέδιο για μια παγκόσμια ηλεκτρονική βιβλιοθήκη ήταν Διαβάστε περισσότερα …

Συντάκτης Ρίτα Σουλάρη, πριν από
Εκπαιδευτικό Υλικό

Για τους νέους – Προτεινόμενο θέμα Έκθεσης

Στο δοκίμιο «Για τους νέους», ο Μανώλης Ανδρόνικος επιχειρεί να προσεγγίσει τους τρόπους με τους οποίους οι άνθρωποι μεγαλύτερης γενιάς συνηθίζουν να σκιαγραφούν τους νέους. Παρότι το κείμενο έχει γραφεί πολλά χρόνια πριν ( το 1967 Διαβάστε περισσότερα …

Συντάκτης Μάκης Τσελέντης, πριν από
Εκπαιδευτικό Υλικό

Η τεχνική και το ιδεώδες – Προτεινόμενο θέμα Έκθεσης

Με τον τίτλο «Η τεχνική και το ιδεώδες» δημοσιεύτηκε στο Βήμα στις 07 – 06 – 1998 το κείμενο που ακολουθεί. Συγγραφέας του είναι ο στοχαστής Παναγιώτης Κονδύλης. Το κείμενο είναι εξαιρετικά επίκαιρο και σήμερα, Διαβάστε περισσότερα …

Συντάκτης Ρίτα Σουλάρη, πριν από
Εκπαιδευτικό Υλικό

Μετατροπή προτάσεων σε μετοχές – Λατινικά

Η μετατροπή προτάσεων σε μετοχές είναι μια συνηθισμένη άσκηση τόσο στα Αρχαία Ελληνικά, όσο και στα Λατινικά. Στις γλώσσες αυτές η σύνταξη με μετοχή ή αντίστοιχη πρόταση είναι τις περισσότερες φορές ισοδύναμη. Φυσικά, υπάρχουν λεπτές Διαβάστε περισσότερα …

Συντάκτης Μάκης Τσελέντης, πριν από
Εκπαιδευτικό Υλικό

Οι Περιπέτειες της Ανάγνωσης – Προτεινόμενο θέμα Έκθεσης

Με τον Ελληνικό τίτλο «Οι περιπέτειες της ανάγνωσης», αναδημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Καθημερινή το δοκίμιο που παραθέτουμε στη συνέχεια. Το δοκίμιο έχει αναδημοσιευτεί και στο εξαιρετικό βιβλίο Ιδέες και επιχειρήματα για την ΄Εκφραση – Έκφραση  ( Διαβάστε περισσότερα …

Συντάκτης Μάκης Τσελέντης, πριν από
Εκπαιδευτικό Υλικό

Ρήματα που συντάσσονται με μετοχή και απαρέμφατο

Στην πορεία της μελέτης μας για τη σύνταξη της κατηγορηματικής μετοχής, είδαμε καταρχάς τα ρήματα που λαμβάνουν κατηγορηματική μετοχή συνημμένη στο υποκείμενό τους. Στη συνέχεια, συναντήσαμε ρήματα, τα οποία λαμβάνουν κατηγορηματική μετοχή, τόσο στο υποκείμενο, Διαβάστε περισσότερα …

Συντάκτης Μάκης Τσελέντης, πριν από
Εκπαιδευτικό Υλικό

Η Σύνταξη της Κατηγορηματικής Μετοχής

Η σύνταξη της κατηγορηματικής μετοχής είναι από τα σημαντικότερα κεφάλαια του συντακτικού της Αρχαίας Ελληνικής. Στο προηγούμενο κείμενο ασχοληθήκαμε με τη σύνταξη των ρημάτων, τα οποία λαμβάνουν κατηγορηματική μετοχή στο υποκείμενό τους.  Πολύ σημαντικές κατηγορίες Διαβάστε περισσότερα …

Συντάκτης Μάκης Τσελέντης, πριν από
Εκπαιδευτικό Υλικό

Κατηγορηματική Μετοχή συνημμένη στο Υποκείμενο

Όσον αφορά το υποκείμενο, υπάρχουν κάποιες κατηγορίες ρημάτων τα οποία λειτουργούν ως συνδετικά. Συνδέουν το υποκείμενο  του ρήματος και το κατηγορούμενό του. Όταν το κατηγορούμενο είναι μετοχή, τότε έχουμε κατηγορηματική μετοχή συνημμένη στο υποκείμενο του Διαβάστε περισσότερα …

Συντάκτης Μάκης Τσελέντης, πριν από
Σεμινάρια

Ο πομπός, πάντοτε δέκτης: Η Λακανική ματιά

Ο πομπός και ο δέκτης στις θεωρίες της επικοινωνίας μας είναι γνώριμοι. Οι ρόλοι τους μοιάζουν ξεκάθαροι και γραμμικοί. Ακόμα και στις πιο σύγχρονες και δυναμικές προσεγγίσεις του φαινομένου της επικοινωνίας, διαπιστώνουμε ότι οι ρόλοι Διαβάστε περισσότερα …

Συντάκτης Ρίτα Σουλάρη, πριν από